Home Actueel Nieuws Pels Rijcken wint Gouden Toga én Gouden Muis

Pels Rijcken wint Gouden Toga én Gouden Muis

25 november 2013

Pels Rijcken heeft dit jaar de Gouden Toga én de Gouden Muis gewonnen.

Pels Rijcken ontving uit handen van juryvoorzitter drs. Theo van Vugt (oud-hoofdredacteur van de Adformatie) de Gouden Toga voor de advertentie 'Het melkmeisje'. Deze advertentie maakt onderdeel uit van de in 2012 gelanceerde arbeidsmarktcampagne 'De jonge meesters van Pels Rijcken'. De campagne is er op gericht de naamsbekendheid van Pels Rijcken onder topstudenten verder te vergroten. Voor de campagne vereeuwigde fotografe Marie Cécile Thijs een aantal modellen als jonge advocaten ('meesters') in een setting die refereert aan beroemde, oude Hollandse meesters. Via een QR-code komen de jonge meesters vervolgens tot leven in online films en nodigen ze de kijker uit voor een persoonlijke kennismaking met Pels Rijcken.

Volgens het juryrapport is de advertentie van het ' Het melkmeisje': "Ingehouden, stijlvol, maar wel informatief. Niet schreeuwerig, maar vertrouwen en rust uitstralend. De vergelijking met het Melkmeisje van Vermeer is sterk. Het toont een oud ambacht in een moderne omgeving, dat mooi en goed overgebracht wordt. Hier werken de Hollandse Meesters als het op juridische zaken aankomt en ze zoeken kennelijk nog wat gezellen.

De jury verkoos Pels Rijcken ook als het kantoor met de beste recruitmentwebsite: "De site vormt een geheel met het thema van de advertenties. De schilderijen transformeren op de website tot video's. De site is origineel en overzichtelijk en het huismerk is duidelijk zichtbaar."

Robin Funnekotter, manager recruitment bij Pels Rijcken: "Wij zijn heel blij met het winnen van de Gouden Toga én de Gouden Muis. Vooral ook omdat wij zelf enorm trots zijn op de campagne 'De jonge meesters van Pels Rijcken'. De campagnebeelden tonen zowel ons klassieke vakmanschap als de toekomstgerichtheid van Pels Rijcken.

Met de campagne willen we laten zien dat we een aantrekkelijke werkgever zijn voor jonge advocaten. En dat is gelukt. Iedereen is zeer enthousiast over de advertenties. Niet alleen de studenten, maar ook cliënten en natuurlijk onze eigen advocaten en notarissen. Dat wij nu de prijs hebben gewonnen voor beste wervingsadvertentie en beste recruitmentwebsite is een extra mooi compliment".

Het concept van de arbeidsmarktcampagne is ontwikkeld in samenwerking met Dinand Jansen (Bolts United), Rik Blokland (Rik Blokland Creative Direction) en Hans Adelaars (Hans Adelaars Concept & Copy). De fotografie is verzorgd door Marie Cécile Thijs.